Sunday, August 7, 2016

Kisah Gambar Raya

Alahaii..lamanya x update...rugi2..

Bila update blog bolehla keep track peristiwa2 yang berlaku dalam hidup.. lama2 dah x ingat kan..
Bila dapat bukak n baca balik post2 yang lama... rasa kenangan2 tu semua macam baru semalam je berlaku kan... Kan ada pepatah yang cakap..

"If u want to freeze the time..write"

Selain tu, kehilangan demi kehilangan yang saya alami dan saya saksikan berlaku pada orang sekeliling saya... menguatkan tekad untuk saya terus menulis dan menulis... rekod dan rekod...

Apart of fact that i am an auditor... semua nk kena direkodkan dan di evidence kan..hihi...

Bercakap mengenai kehilangan tadi, ada kawan sekolah yang pergi meninggalkan kami dalam beberapa minggu yang lepas, saya juga menyaksikan beberapa rakan saya yang kehilangan anak kecil.. meski terjadi pada rakan yang tidak rapat, tapi kesannya terasa buat diri saya...

Buat diri saya sendiri, kehilangan dan kerugian yang saya alami lebih bersifat material, barang-barang, dan of course memory serta sentimental value nya turut sama hilang....

Handphone yang saya guna, 2 biji gone dalam masa 3 bulan.. means semua gambar2 dan video dalam tu turut sama hilang.. x sempat nak upload kat dropbox sbb penuh, bertangguh2 nak clearkan... padan muka...
Itu handphone 1st, adik naqib bawak menyelam dalam bilik air :-/

Next handphone, pakai yg 2nd hand pakcik saya punya, conditionnya memangla x brp nak ok... tapi x serik lagi... gambar x backup lagi.. bergantung pada memori phone n sd card...

Sekalii, petang raya pertama dia buat hal, dok tengah2 bluetooth gambar dari hp FIL, dia padam... Pergi tak kembali.... Sudahnya gambar2 berposing raya pertama tu mmg selamattt la...selamat meninggalkan saya...

2,3 hari lepas tu, beli handphone baru, happy sbb bukak sd card handphone lama, gambar2 tu masih selamat... 15 minit lepas tu, bukak lagi sekali, sd card kondem.... aduhhhh..... cek2 dropbox n google+ memang xde backup gambar baru, last backup bulan 9 tahun lepas.. hmm.. jawab dia memang xde harapan... redhooo je la.......

Ada lagi beberapa kerugian dan kehilangan yang saya alami, tapi x nak tulis kat sini...hmmmm.. biarla ia luput dari ingatan ni... (walaupun kadang2 terbayang2)

Okla... nak tepek gambar raya sbnanya... (as usual, mukadimah meleret)

Gambar raya yang x seberapa (sbb banyak dah hilang).. yang ada ni siap shoot balik raya ke 3... gigih nak ada gambar raya punya pasal.. ye la time ni je la pun nak ada 'family potrait' kununnya..hihi...


Ada 2 keping je yang sempat diselamatkan dari handphone lama..


Yang ni, sebab sempat tukar profile picture kat fb
so, ni ambik dari fb

dengan yang ni
sbb gambar ni hantar kat group whatsapp 

yang lain2 kat bawah ni
semua yang re-shoot raya ke 3

as usual
huru hara nak ambik gambar sorang2
apatah lagi nak ambik gambar family
hihi
;D



Abang Ngah
Kesahnya umi nak membeli baju raya anak2 lelaki ni
xnak baju melayu biasa, nak kurta atau baju melayu yang moden/hipster sikit 
dari awal puasa memusing2... susahnyaa nak jumpa

at last jumpa baju kurta ni kat depan masjid muhammadi
tapi ni kurta pakistan
seluarnya kecikk.. tapi beli jugak
nak kurta punya pasal
tapi tu la saiz yang paling kecik

untuk 2 orang budak kecik lagi mmg xde saiz

so dah 26 ramadhan, umi redho jela beli baju melayu untuk si kembar tu


Abang Chik


kiddos

adik naqib angkat takbir ke apa tu
;)




umi with kids

macam2 gaya




nangis2 dah haaa ;D


turn abah pulak


x aci abah 'kunci' terus budak kecik 2 orang tu x leh gerak2


(",)

Ok
family potrait time

lihatlahhh
keharubiruannya
hihi

gambar ni
ada kawan hb sy letak caption - "butang baju aku mana pahh..."
hihi


adikk ohhh adikkk

last
tengok muka umi n abah
ready nak jadi singa dah tu..hihihi

redho je la tahun ni xde gambar yang near perfect pun..hehe
xpela
huru hara macam ni buat lagi senyum2 bila tengok balik
;)


END OF RAYA 2016

bye

(",)

No comments:

Post a Comment