Wednesday, July 15, 2015

n I thought it was over.. ^_^ (part 3)

Done 1 week..

Maknanya dah 1 minggu x jumpa adik naqib... Bila call aki dan wan, wan cite adik naqib masih susah nak tidur n masih cari2 nak DBF...huhuhu...

Dah masuk 2nd week ni... tahap production susu dah merudum sikit... dah slow.. huhu..

Macam post saya yang LAMA NI(link)

Next task.. we will be at KPM, Putrajaya for a half day meeting..


And right away after that, we will fly to Kuching... for another task

Memula flight pukul 7.. sampai epot awal dgn berkejar0kejaran nasib baik boleh tukar ke pukul 3... kalau x mereputla nak menunggu pukul 7.. at least sampai sana awal boleh rehat awal sikit... 

Yang kelakar masa check in luggage ari tu, 
first, husband saya tolong kemas letak alat-alat mengepam dalam luggage.. dalam tu kan ada powerbank bagai..
second, mangga utk kunci beg xde, husband saya ikat dgn ribbon.. bole pulak ikat mati pulak tu,,,grrr

Masa check in luggage tu, staf tu suruh declare, klu ada powerbank ke apa kena keluarkan. Memula saya macam nak buat senyap je, tapi memikir kan x pasal2 masuk paper flight kena patah balik ke apa sbb powerbank saya tu..hihihi... 

Terus saya mengaku. Dahlaa kitorang tukar flight last minit, gate dah nak tutup... saya dok terkial2 nak bukak zip luggage yang diikat mati. Pastu haa..ambik kau, aku bukak beg tu depan2 orang... x kira dah org nak nampak apa yg ada dalam beg tu... Adoiii.. gelabahhhhh...

But, alhamdulillah..everything went well.. kami sempat catch up flight tu n safely arrived...


Fuhh...penat..penattt... Muka pun dah x semenggah...'bollok' ore kelate kato..hihi

Hari tu langsung belum pam susu.. last malam sebelum tu... See...susu makin merudum...

Sedihhh.... :'((

***

Sini kami duduk Riverside Majestic.. Cozy jugak.. 

Tapi yang lawaknya, masa memula masuk... tgh tgk tv tiba-tiba tv padam... lampu bilik pun tetiba padam separuh..

Cerah balik..

Masuk bilik air, tetiba gelapppp.... Ahhh sudahh..!! Hantu Seri Kembangan ikut kitorg sampai Kuching ke..hehe

Rupanya sbb kad kunci tu x masuk betul dalam slot dia..hehe.. Kitorg siap call receptionist nyaris nak tukar bilik dah.. Dahla mintak river view dapat city view.. Tapi dok majestic xde mana nya la nak river view.. x nampak sgt punn...

Rest japp...penat sgt sampai tertido.. Yana kejut nak g dinner... klu ikutkan malasnyaaa nak bangun.. tapi kang lapar pulakk... Dok Kuching layan nasi ayam penyet je la hari2.. kat kota bharu susah sangat nk dapat kann..


Tapi kat kedai ni saya makan nasi ayam bakar.. nama kedai pun RJ Ayam Bakar kan, kenala rasa ayam bakar dia.. sedap-sedapp.. ;)

Balik hotel, solat, pam susu... tidoo.... Esok kerjaaa...  

So hari tu, after 24 hours baru saya mengepam... kronik dah ni production susu saya... 

Plus hotel ni pun fridge nya sendu..plus fridge bau busuk...plus saya was2 peti tu sebelum ni org letak apa... so, this ebm is meant to be thrown also....sob-sob :'(

Aki hantar gambar ni masa umi kat Kuching
Aloo...nape ada kesan airmata tu
sedih pulak umi tgk

tapi umi tau, adik in good hands
aki dan wan jaga adik dgn superb nya
alhamdulillah

(",)

**ada sambungan lagi, x sampai punch line lagi ni..hehe

No comments:

Post a Comment