Monday, December 22, 2014

Abang Ngoh

Abang Ngoh ni karakternya lucu.lincah. n baaaanyakkk cakap. plus suara kuatt..

Happy go lucky tapi manjaaa.. n mood dia boleh berubah dgn sekali petik jari je.. tgh gelak2 tetiba nangis klu ada benda yg x kena.. pastu bila kita distract dia boleh gelak2 balik dgn airmata berlinang2 lagi..

@_@

Lagi 2 bulan nak cukup 3 tahun..

Cakap sikit punya lancar tapi pelattt... ayat dia x de satu yg ada huruf konsonan kat depan..semua huruf vokal je..

Hari tu dia tanya wan

"wan, wan ashak ape..ashik emak ke? A'ngoh uke ashik emak..idapp..!"

(Wan, wan masak apa.. nasi lemak ke?Abg Ngoh suka nasi lemak. Sedapp..!")

Adoii..sume org gelak dgr dia cakap..hehe

:D

Antara kenangan perbualan abg ngoh dgn umi abah n kakak..

1. ILMU MANTIK ABG NGOH

Situasi : Umi tgh masak, abg ngoh dtg mtk pisang.. sambil kupas dia cakap..

AN : Umi, a'ngoh acam onyet kan? 
       (Umi, abg ngoh mcm monyet kan?)

U : (terkejut) Kenapa?

AN : Onyet uke ishang. A'ngoh uke ishang. A'ngoh acam onyetla umii.. (lari keluar tanpa rasa bersalah)

(Monyet suka pisang. Abg Ngoh suka pisang. Abg Ngoh mcm monyetla umii..)

U : (terpinga2 + gelihati.. sambil teringat subjek Penaakulan Mantik masa sekolah menengah dulu)

2. SALAH SAMBUT

Situasi :  Abah tgh leraikan pergaduhan anak2 yg berebut mainan smbil bagi 'syarahan'. 
Mood abah - serius sbb buat2 marah.

Abah : Abah boleh bagi balik mainan ni dengan syarat main sama-sa--- (mtk anak2 sambung)

Husna : sama-sa---maa

Abah : Daannn... Jangan bere---   (berebut)

Wafiq : ---nanggg

Umi tgh susukan naqib terburai gelak. Abah yg buat2 serius td dah kembang kempis tahan gelak. Last2 terburai jugak..
Adehh abg ngahhh.... 





3. SALAH SAMPUK

Situasi : Dalam kereta, hujan lebat, abah pasang wiper.

Husna : Abah, umi, husna tau apa yg gerak2 tu. Wiper kan. Wiper.

Wafiq : (tgh lali nak tido smbil hisap jari tiba2 menyampuk)

Apa akak? Aiper?

*bingkas bangun-jerit 》Aiper, angan ughi..!!

(Swiper, jgn mencuri..!!)

Umi abah kakak masing2 terdiam jap. Pastu gelak. 

Oh mann..!!

Abg Ngoh ni, org ckp pasal wiper dia igt Swiper. Tula lainkali nk menyampuk bagi salam. ^_^


***



Abg Omen

Sikit2 "hiyarhh..!"

Sekejap2 "scha-schaa..!!"

Klaka jugak dgr kakak marah dia

"Abg ngoh ni asyik main atomen je.. cuba main princess ke..main masak2 ke.."

Ye kakak, umi tau kakak nk sgt ada adik girl.. 
buat masa ni layanla 3 atomen tu dulu..

Hehe

K bai

(",)

No comments:

Post a Comment