Wednesday, September 18, 2013

Last jenjalan sebelum cuti panjang ;D ~ Part 1

Cam biasa, plan bidan terjun.. ;)
16Sep public holiday..
umi selit cuti ahad sehari, dapat cuti karpet org kata..hehe.. 
bab kapit2 cuti ni mmg expert.. dah lama dah amalkan..;p

So, tema so-called 'percutian' kali ni ialah
~NOSTALGIA~
hehee ;D

sbb nak menghala ke Dungun~Kerteh.. 
tempat ber'dating'an dahulu kala
tempat kali pertama abah n umi bertentang mata..wiwitt ;)

dulu jenjalan kt sana berdua
skrg berlima
alhamdulillah (",)


Sabtu pagi, pukul 10 gerak dari rumah

first checkpoint 

Alhamdulillah cuaca elok
memula risau juga sbb MIL kata hari2 hujan kat sana
ari tu cuaca cantik sgt.. panasss terikk

Tiket masuk RM10 dewasa
Kanak2 5 tahun ke atas RM7

Nak masuk ke dalam kena naik mendalah ni
pe nama dia, jap nk google
naik trem (tq pakcik google)
tu dia model trem zoo kemaman dah serabai
ni pic snap masa nak balik dah sbnanye..hehe

Dalam ni xdela banyak binatang sgt ekceli
antara binatang yg ada
Burung Unta, Ikan Naga, Ikan Kelisa, Harimau, Singa
Beruang, Gajah, Tedung, Sawa, Beburung
Orang Utan

Eh, sy snap pic Orang Utan, comeii jee dia duduk berselubung ni haa...
alaa tomei tomei.. nak orang peluk la tu..
;)

Lagi ada Tapir, Kuda, Ungka, Musang, Landak
eh, tetiba cam banyak
masa kat sana rasa macam, 'ni je ke binatang yg ada..'
hehe

Ni kali kedua bawak Husna melawat zoo
duluuuu.. masa dia baya2 Wafiq skrg, bawak dia g Zoo Melaka
pic lama
buruk dah..hehe

tapi kan masa ni, punyela sebanyak2 binatang dalam zoo tu kan
dia excited tgk AYAM jeee
adoyaiii..

penat umi abah bawak jenjalan kakak, dia x heran pun tgk singa harimau bagai
bila tgk ayam je dia terlompat2.. 
@-@

Kali ni, awang Wafiq ni pulakk

Boleh kata semua kandang binatang yg kitorg dekat dia nak masuk
yes
DIA NAK MASUKK
huhu

tgk Tapir
meronta nak terjun dlm longkang tu

tgk buaya
nangis nak masuk dalam jugak

kandang beruang, harimau, singa sume dia nak masukla

paling kuat dia nangis n yo-yo-o nak masuk
kandang gajah
sbb gajah masa tu tgh main bola
nangis2 "nak ain ball...."

sabar je laa

~~~~~





Pusing2 dalam tu jap
ngan cuaca panas nye
anak2 x penat pun, umi yg dah penat

tunggu trem sambil makan eskem

Pastu balikkkk

Bye-bye Zoo Kemaman
Tak taula bila nak datang lagi
walaupun dekat je sbnanye..hehe

***

Next entry ~> mencari tempat berteduh

[n3 konvensyen bidadari belum langsai.. insyaAllah akan update dari masa ke semasa.. banyak ilmu nak share ngan kawan2 ni ;)]

No comments:

Post a Comment