Thursday, March 28, 2013

Thoughtful Thursday #11

Salam Khamis all ;)
Bersiaran dari Bangi..again.. kali ni dengan anak2.. ♥
Lama x update blog.
Agak bz ke sana sini atas urusan kerja. nanti ada masa kita stori mori ok.
c u all  (",)

Published with Blogger-droid v2.0.9

Thursday, March 21, 2013

Thoughtful Thursday #10

Salam Khamis semua..

Skrg bersiaran dari Bangi, ptg ni flight balik Tganu.. x sabar nk jumpa anak2... :D

Owh.semalam besday my sweet princess.. tapi umi nye jauh di Kota Kinabalu. Next week cuti sekolah kita celebrate ok sayang ♡

Published with Blogger-droid v2.0.9

Monday, March 18, 2013

Upin Ipin lompat dari komik

Biasa tgk dalam tv je watak kartun lompat keluar dari komik @ tv, 
kali ni real punye tgk depan mata..(melalui perantaraan hp la tapi..;p)

Magic kan? ;)

Husna terjerit2 tgk Upin Ipin faveret dia tu melompat keluar dari komik

Tak caya?


Tgk ni.. 



Real x?
Upin Ipin muncul dalam bilik kami.. hihi ;p


Ni apps terbaru dari Lescopaque utk pengguna smartphone

Memula, download apps tu dari PlayStore

Tu ha, yg bawah sekali

Pastu dapatkan majalah komik U&I Isu 38
Pastu scan kat logo 3D dlm majalah tu, 
nanti tgkla Upin Ipin melompat keluar..

Fuhh! Bukan anak2 je teruja, umi n abah pun teruja sekali..hehe.. jakun kot


Memula umi x tau nak amik gambar acaner sbb ada 1 je phone kn, kena tgu abah balik la nampaknye,
Pastu baru teringat, kan boleh guna S Pen


Maka terhasil la pic2 semua ni..

Umi pun post kat Instagram


Tak sangka pastu Lescopaque pun share kat Instag diorg gak..

Dah malam baru teringat, klu ada kat Instag mesti ada kat FB gak, lampi betul umi ni..hehe

Hihi.. glamer jap Husna kat page U&I


Zaman serba canggih ni, macam2 kan manusia terfikir nak cipta
Tak penah terfikir dek akal ada benda macam ni


Yang bestnye, figura U&I yang pop up tu, siap ada muzik latar n siap cakap 'Hai' lagi tau..
Pulak tu, bila kita tekan S Pen utk ambik gambar, boleh pulak dia posing..

Tgk pic bawah ni


Comel je U&I posing bila tau org nak amik gambar dia..
Hihi.. macam2


Comel x kak ton?
Comel..comel..comel!

(",)

Thursday, March 14, 2013

Thoughtful Thursday #9

Assalamualaikum..

Selamat Hari Khamis.. ;)


Hujung minggu menjelma lagi, 
x sabar nak meluangkan masa sepenuhnya bersama anak2..


Ada persoalan yang sudah terjawab,
tp x ready lg nak share dgn org lain..

Dilemma
:-/

Tuesday, March 12, 2013

Kehidupan..sorotan akal nilai ;)

Melalui kehidupan seharian, sebenarnya kita sedang melepasi pelbagai hikmah tersembunyi..
satu persatu.. 
di setiap peristiwa hidup..

namun sejauhmana akal nilai bekerja dalam mengenalpasti hikmah2 tersebut...?

Membaca tulisan Puan Roza Roslan, hati terpaut kagum..
Akal berbisik, "Oh, aku pun pernah melalui peristiwa sama.." 
namun ia hanya berlalu begitu sahaja.. 
sekadar mengisi hari-hari berlalu.. tanpa sempat dikutip pengajaran dari setiap darinya..

Namun bagi beliau, setiap peristiwa hidup berjaya beliau ingati sehingga ke sekecil2 perkara 
dan berjaya beliau soroti hikmah tersembunyi, 
menggali nilai-nilai kebesaran Allah serta limpahan nikmat kurniaan Allah.. 
walaupun bagi sesetengah kita, peristiwa yang nampak biasa2 sahaja.. 
tanpa kita mahu berfikir tentang kasih sayang Ar-Rahman Ar-Rahim...

Masya-Allah.....


Saya mula terpaut pada tulisan beliau, dari kolum di Majalah Anis.. 
Saya sgt tertarik dgn pengakhiran tulisan beliau,
Salam sayang daripada kami dari Rumah Kecil di Jabal Uhud, Madinah..

Teduh rasa hati membaca tulisan beliau, seronok di bawa mengembara bersama2 dan menilai limpahan kasih sayang Allah di merata-rata bumi Allah nan luas ini...



Cadangan bacaan ikut turutan

#1 TRAVELOG CINTA ABADI : Masa Yang Berlalu..


catatan masa kanak2 beliau..

Komen saya ~ amazing
Cerita zaman kanak-kanak yg sgt indah dan syahdu..
Amat syahdu..

Setiap cerita amat terkesan di hati..
terutama mengenai cinta hati pertama beliau.. terhadap Mak Wa..

Saya membayangkan sosok peribadi Mak Wa sama dgn ibu mertua saya kini, 
yang mana anak2 saya juga mempunyai hubungan istimewa dgn Wan mereka..
mungkin Wan cinta hati pertama anak2 saya..
:')


#2 TRAVELOG IMPIAN ABADI : Itu Yang Tertulis


Catatan zaman remaja..

Di pertengahan bab, saya mula tertanya2.. 
'Siapa Abang Lu'e di dunia nyata beliau, adakah Abang Lu'e yg dimaksudkan mengikuti perkembangan hidup beliau kini..'

Persoalan sy terjawab dgn sy senyum meleret sorang2 dan hati berbunga2.. 
rupanya Abang Lu'e itu suami beliau kini..!!

*tidak sangka sosok Prof. Dr. Muhd Kamil Ibrahim, rupanya dulu mempunyai nama samaran Abang Lu'e..

Senyum
(",)


Selain itu, bermula kisah beliau mula bertolak dari Johor ke Terengganu untuk melanjutkan pelajaran di ITM Dungun, sedetik itulah buku ini makin dekat di hati sy..

Masakan tidak, sy juga Alumni UiTM Dungun.. 

Penceritaan beliau mengenai kehidupan di sana, segenap tempat yg disebut dapat sy gambarkan sejelas2 nya kerana sy juga pernah bernafas di sana selama 3 tahun..
Pernah tinggal 1 semester di hostel kayu ala chalet yg sama (skrg dah x ada)
Menelusuri pantai yang sama.. Teluk Gadung..
Turun bas ekspress di tempat yang sama.. Sura Gate..
Cuma saya tidak ada Abang Lu'e menunggu sy, sy ada Abang Oyie
^-^
.
.

Rindu..
:'(




..insyaAllah bersambung.. 

Sunday, March 10, 2013

Sejak2 dah besar ni....


Sejak2 dah besar ni...

Mashaammm je muka dia....
Mahalllll dah senyuman dia...

Adik control macho kot...

Wajah2 'Smiling Baby'(link) umi,

now susah nak senyum bila bergambar..










.
.
.



Kena amik gambar candid baru ada part yg senyum..

Sindarolo


Second 00:04-00:05.. tengok tangan kecik Wafiq pun lambai..

Soo comelll.. hihihi ;)

Thursday, March 7, 2013

Thoughtful Thursday #8

Selamat Hari Khamis yg indah...weeee ;D


Ekceli badan lemau semacam.. sejak 2 minggu yg lalu..
x taula apa sebab musababnye...
Semoga diberikan kesihatan & kecergasan untuk menumpahkan kasih sayang & perhatian sepenuhnya kpd anak2 di hari minggu ini....

Tuesday, March 5, 2013

Girl o' mine - Part 2

link
PART 1

Sebelum ni pakaikan Husna tudung sarung je.

Ni 1st time cuba pakaikan shawl kat dia. Eh, comel pulak.. hihihi..

Pasni bolehla keluarkan semua shawl umi yg kecik2 bagi dia..
sebelum ni semua tudung zaman kurang tarbiah dulu dah selamat jadi hakmilik anak dara..

Owh, koleksi tudung anak dara dah sama berderet ngan umi punye.. xleh jadi ni..hehe ;)

Piccass anak dara wif shawl..


Sweet (",)






siap ada aksi cium bunga







Bila moodnya ok n keadaan selesa mmg sgt senang nak ajak dia bergambar..





Kalau cuaca n mood x ok camni jadinya..

ni sebab dia dah penat plus cuaca panas
taknak pandang camera, 'husna silau' katanya