Tuesday, February 19, 2013

Sensasi v Psikologi

Pasal video org gaji hempas baby tu kan..

Saya tak berani nk tgk, sy takut sy yg trauma.. tp hati ni meluap2 nk tgk, buka la juga. Sy sempat tgk 'hempasan' yg pertama je.. terus tutup..

Saya, di antara berjuta-juta ibu lain yg x ada kaitan pun dgn baby itu, tgk x sampai seminit pun vid itu.. trauma n terbayang2..
Apatah lagi ibu bapa baby itu.. dan ahli keluarganya yg lain.....

Ok, sy x nak membebel pasal kejadian tu. Kita x berhak nk lontarkan pandangan macam2, sedih juga membaca jutaan komen2 pada video itu yg sy rasakan, klu ibubapa baby itu membacanya, pasti luka di hati mereka tambah parah..... :'(

Cuma,

Saya terkesan dgn kejadian pagi tadi, semasa ibu baby itu ditemuramah melalui telefon dalam tv berapa (cari sndiri) pagi tadi...

Sepanjang temubual itu, klip video baby itu dihempas ditayang berulang-ulang-ulang kali....

Saya yg x berani nk tgk dah tertengok sbb tertayang depan mata kan.

Emmm....

Kalau jadi kat diri kita... nak ingat balik pun kita trauma, apatah lagi ia ditayang berulang-ulang depan mata...

Pasti ada di kalangan keluarga mangsa yg menonton juga pagi tadi. Apa perasaan mereka?

Apakah cuma SENSASI yg dipentingkan lantas mengenepikan kesan PSIKOLOGI??

.
.
.

Well, this is merely my point of view. Feel free to have ur own opinion..


No comments:

Post a Comment