Monday, February 18, 2013

Husna n sekolah - Part 2

sambungan yg bertanda * tadi

Bila Husna berwudhuk :

Wudhuknye mesti disertai dgn lagu sekali

"Kami pelajar PASTI..ingin mengambil wudhuk.. basuh tangan.....blabla... kaki"

Pergi solat dekat masjid subuh2 hari pun dia boleh nyanyi juga sambil amik wudhuk...

Jenuhla umi bisik.. "syy..husna slow sikit suara..."

Sabar jela..... hehe ;)


Bila Husna bersolat :

Bentang sendiri sejadah, pakai telekung sendiri n mula solat...

Solatnya manjang 2 rakaat je.. sudah solat pandai pulak cakap "Umi, dua je Husna solat.... kalau solat dgn umi baru lima.."
Lima?? Solat apa yg 5 rakaat tu nak ooii..hehe.. ;p

Mulut kumat kamit.. umi boleh baca gerak bibir dia tang doa iftitah ngan al fatihah je..
Lepas tu, rukuk sujud semua sampai tahiyat akhir mulut kumat kamit x tau dia baca apa..hihihi

'Khusyuk' tau dia solat.. umi nampak muka dia serius sgt, umi saja test, panggil nama dia..
Tak berkutik sikit pun... teruskan solat sampai habis...
Ok-ok-fine...x kacau dah.. ;p



Bila Husna nyanyi :

Memula lagu yg dia bawak balik, lagu 'AEIOU' macam video n3 lepas tu

Bila tang nak sebut A bunyi Ayam.. tetiba
Wafiq yg dulu menyahut.. kok kok kok...

Wafiq mmg pantang dgr perkataan 'ayam'.. cepat je dia 'berkokok'..hehe.. kampung boy la katakan.. ;)

Menjerit2 la kakak, "Biar Husna sorang je nyanyi.. adik jgn nyanyi.."

Tapi nak wat camana, wafiq mmg alergik perkataan ayam... maka riuh rendahla..siap ditutupnya mulut adik.. kesiann si kenit tu....




Pastu nyanyi lagu 'Air Mutlak'

'Air mutlak..ada 7... 3 dari langit..4 dari bumi...........lalala"

Mengingatkan daku kpd seseorang...
tapi orang tu pasal jenis2 najis..
well, if u know what i mean~


Sekarang, dia suka nyanyi lagu 'Anak Nabi Kita'..
ingat lagi x lagu tu.. kita pun nyanyi dulu masa tadika ;)

"Anak nabi kita ada 7 orang..3 lelaki, 4 perempuan......lalala..."

Tapi skrg Husna nyanyi yg versi rumah punye... tajuknye 'Dalam Rumah Kita'

Liriknye camni..
"Dalam rumah kita, ada 7 org, 3 lelaki 4 perempuan,
Aki, abah, adik Wafiq
Wan, umi, ciksu dgn Husna.."

Hmm.. suke ati dia je kann??hehe ;)

My Husna
(",)


link

****


"To be in your child's memory tomorrow, 
you have to be in their lives today.."

No comments:

Post a Comment