Wednesday, January 9, 2013

Azam tahun baru Wafiq

Hihi..jgn main2.. Wafiq pun ada azam tau.. dah terealisasi pun.. seminggu pertama tahun baru je dah langsai azam wafiq..

Apa dia tuu? ;)

Jawab dia... dak tecik ni dah bebas buaii..

tp xdela beliau tido kat bantal mcm dlm pic tu..hehe

Emm... percubaan membebaskan beliau dari buai bermula dua hari terakhir 2012.. sampaila sekarang, memang dah 100% x berbuai dah..

Victory-victory ;D

Owh.. btw.. buai memang x bagus utk baby.. ye, sy mmg banyak buat bacaan mengenai ni & memang mengerikan...... :-(

Kesahnya, camana start beliau tido buai...

Masa beliau mula2 lahir, mmg taknak-taknak ajar dia tidur buai, di samping risiko2 buruk yg sy baca tu, faktor2 sampingannya adalah -
1) lecehnya klu nak travel, nk kena pikir nak angkut buai
2) buat semak ruang tamu je..hehehe

Tapi yelah.. kita hanya mampu merancang, berangan & cakap berdegar2 je kan...
Menjelang umur beliau 2 bulan, beliau sudah menunjukkan simptom2 susah nak tidor n nak kena kita peluk, dodoi2 sambil dakap, barula beliau lena...
Dek kerana tuntutan hidup yg masih banyak lagi nak dilaksanakan selain dari mendodoikan beliau, maka dikeluarkanlah khazanah buai itu...

hepi sgtla tu dok dalam buai ;)

Lagi satu, dia nak buai kain pelikat kosong macam ni je.. 

Punyala umi keluarkan khazanah satu set kain lubang2 ngan tilam buai, tapi beliau sudah menunjukkan kerendahan diri sejak kecik lagi, x nak empuk2, nak sempoi2 je..huhu

Sebenarnya, kain buai yg dibuat khas tu lagi selamat sbb mmg direkabentuk utk mengurangkan risiko baby jatuh.. tp nak wat camana, beliau tidak mahu.. nape ntah, silau ke, malu org leh skodeng kot lubang2 tu ke.. x taula..hanya tuan punya badan yg tahu....

***

Emm.. so skrg.. officially Irsyad Wafiq dah bebas buai... dah leh gi jalan jauh2 dengan penuh konfiden dah..hihihi (",)

Nasihat umi buat umi-umi n bakal2 umi lain.. buaian x bagus utk baby.. leh google utk maklumat detail.. 

Rock-a-bye baby, in the treetop
When the wind blows, the cradle will rock
When the bough breaks, the cradle will fall
And down will come baby, cradle and all

See.. lullaby ni pun melambangkan negativiti buaian... 


****

Auuu.. cakk!!

Bye-bye buai
(",)

No comments:

Post a Comment