Tuesday, November 27, 2012

Deja Vu ~ kind of.. ;)

Seminggu sebelum berangkat ke Sarawak,
negeri Tanah Serendah Sekebun Bunga yang tercinta ini adapun bercuti selama 4 hari..
Sy just apply cuti 1 hari sahaja n dapat seminggu penuh cuti.. alhamdulillah (senyum smp telinga ^_____^)

Maka, hip hip hoorey la umi packing barang n angkut anak2 sekali utk follow abah balik ke BBBangi untuk teman abah kat sana sbb abah keje.. umi jek yg dpt cuti..
Bagi keluarga PJJ seperti kami, cuti yg panjang itu adalah sgt bernilai dan sgt besar rahmatnye...

N cuti itu kami x gunakan utk pergi bercuti ke mana2 destinasi pun, sbb buat masa ini tempat faveret yg paling kami nak pergi dan habiskan masa ialah........ rumah lama kami....

yang saya tinggal di situ seorang diri sejak tahun 2007
yang kami tinggal berdua sejak tahun 2008
yang kami tinggal bertiga sejak 2009 - 2012

Masuk tahun 2012, rumah itu kami tinggalkan dan tak sempat nak tinggal berempat... kerana episod PJJ kami bermula sejak Wafiq lahir sehingga kini.....

Ya, dapat kerja di kampung halaman adalah antara top wishlist saya... dan alhamdulillah ia terealisasi...
Cuma, keadaan agak sulit untuk kami sekarang sbb hubby masih di Bangi... dan sedang dalam proses untuk bertukar juga.. insyaAllah...
(Pulang ke kampung halaman dan tidak meneruskan hidup merantau adalah strategic plan kami bersama.. ironiknye, husband yang lebih dulu masuk Q untuk pindah balik, tapi rezeki tertulis saya yang apply kerja tanpa harapan menggunung ini yg dapat dulu... alhamdulillah, rezeki.. ;p)

Menjalani hidup PJJ seperti ini, di kebanyakan masa membuatkan saya rasa saya ini menyedihkan dan kelihatan menyedihkan...
My self esteem dummm! merudum.. n that makes me sometimes being sooo sensitive n defensive.. cepat nak reactive pun ye..
Ramai yang membuatkan saya terasa begitu... dan sgt sedikit yang betul2 memahami.....
Tapi tak apalah.. ujian orang lain2 dan ini ujian yang diberikan kepada saya.. (",)

Ok, cuti seminggu itu kami cuma spend masa di rumah dan menjalani kehidupan yang sama macam dulu-dulu semula...
Its kind'a dejavu for me n hubby n husna....

Dulu, saya merungut -- rutin harian yang bosan --pegi keje, balik keje, masak n lepak kat rumah, hujung minggu keluar shopping n beli barang dapur... paling rajin pun kami akan ke Alamanda je.. (sbb kami berdua x suka tempat crowded n ramai orang.. klu nk g shopping pun make sure pegi pagi2 time kedai baru bukak, beli apa yg nak, makan2, layan husna main2 jap pastu balik) n bila cuti panjang time dulu, balik kampung..

Tapi sekarang, dah duduk di kampung, cuti panjang -- balik bandar...
dan saya yang dulu merungut - kini ada rasa rindu yang mendalam akan rutin harian yang saya rasa bosan satu ketika dahulu itu...
Maha Besar Allah yang Maha Berkuasa menentukan takdir hidup hambaNya dan membolak balikkan hati hambaNya...........

Kenangan barang-barang di rumah lama.... yang kini sepiiiiii...........

koleksi brg U&I Husna
ms dok Bangi dulu rajin follow event U&I
skrg x dpt dh..hihi ;)


bilik Husna

laptop lama
kuda Husna
x bawak balik lg
biarla dok sana dulu, Husna g jarang2 leh main...
fridge magnet


Rumah kami kecik saja, hidup kami biasa2 saja..
Alhamdulillah..
We are happy in our own way....

R.I.N.D.U

:'(

No comments:

Post a Comment