Monday, November 19, 2012

Syukurku..

Hati sedang gundah gulana..

Komitmen kerja memaksa saya meninggalkan anak-anak..

Memang sudah lebih 6 bulan saya adalah ibu jarak jauh, tapi setakat ini x pernah tidak bersua lebih dari 4 hari..

Kali ini, harus meninggalkan kesayangan2 saya itu untuk 2 minggu...

Memikirkannya sudah cukup buat saya resah...

Namun saya sedar,

Apalah sangat keresahan saya itu berbanding keresahan dan kepiluan ibu anak-anak ini............



Sekurang-kurangnya,
InsyaAllah, saya masih boleh ketemu si comel-comel saya itu...
InsyaAllah, saya masih boleh menyentuh dan membelai mereka...
InsyaAllah, khalifah2 kecil saya itu dalam keadaan dan persekitaran yang baik...

Ya Allah..
Besarnya dugaan rakyat2 Palestin...
Besarnya ujian buat ibu-ibu di Palestin....
Andai jiwa ibu ini tersayat untuk meninggalkan anaknya buat sementara sahaja,
Apatah lagi hati ibu itu yang rabak melihat penderitaan anaknya di depan mata... apatah lagi hati ibu itu yang luluh apabila anak tersayangnya pergi buat selamanya.........

Syukur atas nikmat dan kurniaanMu Ya Allah....

Al Fatihah buat anak-anak ini...
Al Fatihah buat semua syuhada di Gaza..

Ya Allah
Engkau terimalah mereka sebagai syuhada' yang gugur di jalanMu
Engkau bantulah pejuang-pejuangMu
Engkau musnahkanlah musuh-musuhMu
Wahai Tuhan Yang Maha Keras AzabNya...


2 comments: