Tuesday, November 16, 2010

Raya AidilAdha Lampau yg Terlampau..

Salam sume...mood pagi nih...tension dgr lagu raya..haha...

Teringat pulak kenangan masa raya haji beberapa tahun lepas...masa 2 lom kawin lg la...

Masa 2 kami beramai-ramai beraya aidiladha kat rumah pakcik sy ~yg mana klu sy pegi rumah pakcik sy yg ni alamatnye sy x kan keluar rumah & turun ke tanah sbb takut PACAT~
Al kisahnye, masa nak korban lembu 2 sy kena la pegi dekat jugak ngan tempat sembelihan 2 sbb ada juga bahagian sy.. Dahla pagi kan, baru pas hujan pulak 2..rumput pulak panjang.. Adoyaii...meredahla sy dalam terloncat2...nak nangis pun ada...

Masa tgh tgk lembu 2 kena sembelih, sy rasa ada benda kat kaki sy... ha, ambik ko, dekat 10 ekor pacat tgh terkial2 nak panjat selipar sy..ada yg dah landing baekk punye atas kaki sy... Apa lagi, menjeritlaa... Takut sgt sampai sy terpeluk kawan pakcik sy.... Sume org dah gelakkan sy, pakcik sy terus tarik sy pegi kat tanah lapang....

Nasib baik sempat lembu 2 kena sembelih, klu x, x pasal2 lembu 2 lari lintang pukang sbb tkejut dgr sy menjerit...huhu... Maluuu sgt... dah la terpeluk laki orang... Sampai skrg sy malu alah bila jumpa ngan kawan pakcik sy 2.....

Inilah rupa pacat yg tengah terkial-kial..geli tak?

Itulah kisah terlampau sy.. Semoga menjadi iktibar pada kita sume.. hahaha...;D

4 comments:

  1. salam..

    salam adiladha juga..

    OMG amy takut dan geli dengan pacat..

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya ayu...oh tidak pacat!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. huhuhuhu...x blh la bender yg meliuk2 lembut licin ni....geliiiiii

    ReplyDelete
  4. selamat hari raya aidiladha.. saya pun geli dgn pacat..

    ReplyDelete