Monday, November 29, 2010

Panggilan Desa...Kuala Tganu Version

Wawawa...ni dah tahap homesick ni..hehe..
Jom kita terbang ke kg MIL plak...Terengganu yg indah....
5 tahun sy bermastautin d Tganu ms blaja dulu...sekali dpt jodoh ngan org Tganu..hehe..
Tekak sy pun dah biasa ngan makanan Tganu....emmm.....
Nasi lemak ikan aya

the pure -Nasi Dagang Terengganu-

Sata
Keropok lekor

Seafood celup tepung
Dan...
istimewa air tangan my MIL....
Ketupat sotong terengganu...tapi
....kalau MIL buat mesti buat 3-4 ekor khas utk menantu kelantan nye ni..ketupat sotong kelantan version yg manis...(tekak sy x ble terima yg versi tganu 2..sori ma..hehe)

Ketupat sotong kelantan

~~itu saja..kita jamu mata dulu sebelum jamu selera betul2..hehe..
***semua piccass adalah di google juga

6 comments:

  1. salam ayu
    dh lama xmkn ketupat sotong
    emmmmm sdpnya lah
    tp ssh nk dpt nk buat huhuhuhu xpandai lak

    ReplyDelete
  2. nikmat dapat makan. aku baru berhujung minggu kat terengganu + kelantan. best!!!!
    tapi hujan je.

    ReplyDelete
  3. salam~

    noor~hehe..sy pun x pndai wat..MIL suka buat, tiap kali sy balik mesti dia buat, dia tau menantu dia suka..;)

    leily~pulau musang..leily kt ne?;)

    pz~yeke..ko g tganu klate wat pe?itula,hujan je kan..mesti balik ni x le nak jln2..huhu..

    ReplyDelete
  4. pegi wedding opismate pastu terus lah jenjalan sekali... hujan hujan pon redah je u.
    tapi ko tak bole la sian kat husna.

    ReplyDelete
  5. mabeless
    heavennn sunggoh tgk makanang2 tu

    eh, kita lak takleh makan tupat sotong kelate. manis..ehehe

    ganu kat kuala terengganu:-)

    ReplyDelete