Friday, October 29, 2010

Sampah..

Lambatnye sy update belog ari ni...hihi ;)
Nak stori sket..pepagi tadi cam biasala, sambil gerak nak g keje buang sampah kat tong sampah besar dkt umah ni.. Masa nak g buang 2 nampak pekerja2 yg angkut sampah 2 ngah sarapan beramai2... oo, deme ni dah habis ngangkut la 2..agaknye pukul berapa la diorg stat keje ek...

Kami tgk kat dlm -rumah sampah- 2 dah clear, tapi kat tepi2 rumah sampah 2 bertimbun2 lagi sampah.. Macam biasala, kami dah sedia maklum yg diorg ni mmg x angkut sampah yg dibuang di luar rumah sampah 2...

Pada pemahaman sy, agak logik juga diorang wat mcm 2 utk mendidik masyarakat kita supaya TAK BUANG SAMPAH DI LUAR TONG SAMPAH..

Sya rasa heran dgn mentaliti sesetengah org kita ni, tong sampah punyala besar kat dalam rumah sampah 2, siap ada 4 tong besar lagi.. tapi kenapa nak juga buang di luar tong sampah?

Masa kami ada kat situ lg, dtg 1 motor,..pekk..letak sampah kat lantai... Aduhh..geramnye, hubby sy nak je sound.. tapi kang org cakap lelebih lak pasal sampah pun nak bertekak kan...

Kekadang pepagi time pekerja angkut sampah 2 tgh wat kerja, ada je org2 yg kurang kesedaran sivik ni, main campak je sampah diorg.. Bagi sy tindakan tu sgt BIADAB...
Apa perasaan diorg yg tgh angkut sampah 2.. hina ke diorg kerja cam2?? Mentang2 ko pegi keje naik keta pakai tali leher bagai, diorg ni comot bergelumang ngan sampah, sesuka hati ko je nak main campak2 cam2.. kalau ada org campak sampah kat muka ko marah tak?? Hish, emo pulak saya...!

Walau siapa pun kita, pangkat besar mana sekali pun, naik keta besar sebesar kete kebal sekalipun, x salah kalau kita merendahkan diri kita.. Semua org sama je.. mati balut dgn kain putih jugak!!

Dan juga, sila buang sampah di dalam tong sampah.....

Jangan buat mcm ni aaa..!!

3 comments:

  1. mcm ni la sll yg ada kat mana2 kawasan tempat sampah pun...tkda kesedaran sivik dorang ni..

    ReplyDelete
  2. xtau lah apa perasaan org yg suka buang sampah rata2 nih....(emmm pengotor kot hihihi)

    ReplyDelete
  3. btol2 sampah masyarakat tol la diaorg tuh!!!

    ReplyDelete