Tuesday, October 5, 2010

Lipatan Pakaian = Keperibadian

Dalam majalah Harmoni yg latest (covernye pasangan ala-ala bahagia gitu) ada 1 artikel yg menarik perhatian sy. Tajuknye "Lipatan Pakaian = Keperibadian" (",) Artikel ni dipetik dr buku "The Get Organized Answerbook" – Jamie Novak. Camni la lebih kurang artikel 2 cakap (cakap?)

Lipatan Rapi

Berjiwa Penyayang

Menghargai insan2 tersayang & mengingati segala tarikh2 penting

Amat menepati masa & sistematik

Suka Gulung Pakaian

Termasuk golongan The Imperfect Perfectionist

Mudah bekerjasama, pemurah, boleh menyimpan rahsia namun mudah berasa bosan & sering gagal dalam menyelesaikan sesuatu tugas

Malas Lipat Baju

Santai & Happy Go Lucky

Enggan fikir masalah, x suka buat perkara2 yg memenatkan & anggap mudah semua perkara

Artikel ni menarik perhatian saya sbb buat saya teringat pada mak mentua saya yang sangat kemas lipatan pakaiannye, macam di iron plak. Kebetulan pulak beliau mmg berjiwa penyayang, sgt menepati masa & sistematik..Juga bagi beliau melipat baju adalah aktiviti yg sgt therapeutic & membuat beliau berasa sangat tenang (",)

Saya?Err…..klu lipat tapi x berapa nak rapi xde dalam senarai ek?hehe..;D

8 comments:

  1. ayu aku masuk dalam list lipatan rapi...ekekeke *pasan*

    ReplyDelete
  2. pzi~aku tau..kan aku slalu lepak bilik ko dulu..mmg ko dlm list yg 1st..hehe..

    ReplyDelete
  3. k.ayu,klu tiga2 cara lipatan 2 kte wat,jd aper yer?xtetap pndirian eh?hehehe... ;)

    ReplyDelete
  4. y slalu rsenyer..mals lipat bju kot..hehehe..pasni kne slalu lipt bju dgn lpatn rapi la..hehe.. ;)

    ReplyDelete
  5. lipat tu rajin... nak menyimpan dalam almari tu yg kadang-kadang malas

    ReplyDelete
  6. sy pun mcm awak...tak lah malas sgt lipat baju, tapi lipatan tu tak rapi ar...hehehhe

    ReplyDelete
  7. teha~malas lipat baju?sila rujuk kotak yg last yek..hehe ;)

    puan min~itu 1 lg hal,klu ada anak besar leh suruh je angkat bwk masuk bilik masing2...hehe..

    puan alfa~janji berlipat,ye x..hehe..(",)

    ReplyDelete