Monday, September 27, 2010

Saya benci kutu lepak..

Masa sy tgh syok2 dok layan drama hr 2..perhatian sy sedikit terganggu dgn bunyi bising & riuh rendah dari budak2 yg tgh lepak2 kat taman permainan dkt umah sy...sy tgk jam dah pukul 11 lebih..tapi bising bukan main...owh..sakitnya hati sy....
Sebenarnya perkara ni dah berlarutan bbrp minggu...makin menjadi2 pulak & makin ramai pulak budak2 dok melepak kat situ...kecik besar, jantan betina sume ada...Yang menjadi kepelikan dalam kepala otak sy..mak bapak diorang ni x tercari2 ke anak mereka malam2 buta mcm ni?x risau ke?klu yg lelaki 2 leh considerla skt...tp yg anak2 dara ni...dok ber hu ha ngan lelaki mlm2 buta...Nauzubillah...mtk dijauhkan keluarga & generasi kami dari perangai sebegini..
Yang menjadi kehairanan sy lg..mereka ni pagi2 buta2 dah ada kat situ..siap mkn breakfast lg kt atas papan gelongsor 2..mlm2 pukul 1 pg kt dah lelap pun diorg ni dok melepak lg kat situ...apa ke faedahnye?Mana mak ayah mereka ni?x risau ke anak x balik rumah?
Sudahla melepak mengganggu ketenteraman awam..mereka ini sgt biadab...buat bising x kira waktu..waktu org nak azan maghrib/isyak boleh plak main mercun bola...pukul 12 malam main motor berdengung enjin...itu belum masa berborak,bergurau& bergelak ketawa berdekah2 sampai mengganggu org nak tidur apa lagi yg ada baby mcm kami ni...hai,menyirap je...


Time ni terfikir jugak, mana pergi ajk2 persatuan penduduk yang aktif sgt bermesyuarat & beraktiviti hu ha 2 semua.......

No comments:

Post a Comment