Monday, August 2, 2010

Nursery baru vs debaran abah..


Al kisahnya berlaku 1 peristiwa besar dlm hidup si kecil husna..nk kena tukar nursery hehe..ala2 nk pindah sekolah la..mcm kita masa kecik2 dulu..nk pegi tempat baru..mestila bercampur baur perasaannya..excited, takut, hepi..sume ada..tapi dalam kes sekarang ni..si budak comel 2 baru 16 bulan kot..x tau apa2 lg..masa hari last kt nursery lama hari 2..cikgunya siap nangis2 lagi..husna mantain je lompat2 sebab umi dia dh datang nk bawak dia balik..
So, sempena husna nak tukar nursery ni siapa yang tukang berdebarnya?hehe..nampaknya En. Noorie la yg x senang duduk..weekend ni asyik cakap pasal nursery baru je..2,3 x dok tanya barang2 husna cukup ke x..nk bawak susu n pampers yg mana..husna nangis ke x nanti..praktis nk g sana x yah cakapla..2,3 x test masa..ukur jalan nk g nursery di depan rumah 2..(depan x depan la jugak..x la dekat sgt..dalam 10 minit)..
Maka pagi2 tadi, kedengaran la abahnya bangun awal nk bersiap..(biasa uminye bangun dulu)..bila umi bangun tengok barang husna yg nak diisi dlm beg nursery dh siap..botol susu, pampers & sebagainye..lepas 2 dimandikan husna..pakai cantik2..sambil pakaikan baju mcm2 la pesanan kata2 azimat utk aini husna yg x berapa nak faham apa yg sedang berlaku 2..Time abahnya dh nak mandi, dah masuk dalam bilik air..sempat lagi keluar balik pesan kat umi suruh bagi husna minum susu kenyang2 dulu sbb takut kejap lagi nangis..at last umi bersuara.."ok2..abah rilex..abah mandi dengan tenang ye..nnt umi bagi husna minum susu kenyang2.."..
Begitula seadanya episod debaran En.Noorie sempena husna nk pindah sekolah..agak2nya time husna nak kawin nnt camana la ye..??(",)

No comments:

Post a Comment