Tuesday, August 24, 2010

Husna & Ekzema..(Part 2)

Ok sambung yang semalam...emm..tengok gmbar yang saya attach dalam post semalam kan..kat pipi dia ada merah2, melepuh & berbingkai..macam kurap pun ada...Tapi sekejap dia naik..sekejap ok..
Seingat saya mula2 ekzema dia teruk..lepas kepala dia kena cukur licin masa 54 hari...Pas cukur,masa mandikan saya basuh ngan syampu..masa 2 guna barang2 mandian dia yang brand biasa2 je la..Lepas kena syampu 2 la..kepala dia start berkerak...mula2 sikit...makin lama makin banyak & tebal & berair..
Inilah rupanya kepala husna masa 2....
Masa ni kepala dia berkerak & merekah2 keluar air...Dia pulak asyik menangis & merengek je..mungkin gatal & miang...Masa 2 kan baby..pakai sarung tangan...tangan dia gosok2 kepala dia pastu gosok pulak pipi dia...dahh..air bisa 2 terkena pipi dia habis muka pulak naik....

Macam ni la keadaan pipi husna masa tu...hati ibu mana x sedih tengok keadaan anak teruk macam 2...Msa tu memang dia asyik menggaru je..garu kepala..garu muka...tu salah satu sbb yang memburukkan keadaan sbb boleh merebak-rebak & menyebabkan jangkitan kuman....

1 comment: